Sjung Mårten och Stefan

22 Dec

Nu går det att köpa mina och Stefan Nilssons sånger för kör i ett häfte som heter Jag finns. Det är Wessmans musikförlag som ger ut. Sångerna är:
• Jag finns (ur kommande samlingen Jag är världen)
• Vet du vad jag gjorde idag (ny)
• Jag tror att döden finns (ur Mera glass i däcken)
• Amors pilar (ur Ett värmeljus i din skalle)

Alla utom ”Vet du vad jag gjorde” är alltså dikter som Stefan tonsatt, ”Vet du vad jag gjorde” är specialskriven för att bli en sång, med rim och allt … Jag är himla stolt över att få ut texterna så här och med Stefans melodier också som är så himla bra.

Jag hade också tänkt skriva om min novell i nya Kamratposten, men eftersom de inte skickat några tidningar till mig får jag väl vänta med det. Någon annan som sett om det ser fint ut?

