Bloggat

29 Nov

Annas bokblogg skriver Anna så här om Trasig:
Trasig är skriven utifrån Max perspektiv och man får ta del av den ångest han genomgår, först med att inte våga berätta för Elin om Ida, men sen även den ångest och rädsla han upplever då han svävar i ovisshet om Ida blivit med barn eller inte. Mårten Melin ger ett trovärdigt porträtt av Max och Trasig engagerar trots enkel text skriven på ett begränsat antal sidor.”

Sandras läslogg gillar Aldrig förlåt!:
”Jag gillar stämningen i berättelsen och att så mycket sägs mellan raderna i denna korta text. Kuslig stämning och spännande slut som inbjuder till mycket diskussion och fortsatt skrivning. Stort plus att det finns lektionsmaterial på förlagets hemsida!”

Och det gör Klara på Boklus också:
”På de 14 sidorna lyckas Melin förmedla ett drama stort som livet, med en inte så lite oväntad twist på slutet. En bok att sätta i händerna på den som behöver något väldigt lättläst, men som är spännande att läsa för vem som helst. Själv har jag läst den högt för grupper och sedan haft boksamtal, något som också funkade jättefint. Den är ungdomsklassad och funkar säkert bra även för tonåringar, men jag tycker den passar från trean och uppåt.”

Jag är väldigt glad över alla som bloggar om mina böcker, det visar att någon läser böckerna därute … och förmedlar vidare till barn och ungdomar. Ett jätteviktigt arbete!

