Grymt slut

16 Nov

Jag skriver just nu på en fjärde Måns och Emma-bok. Arbetstiteln är Grymt slut. Här är ett litet utdrag:

Och så ser jag henne. Emma!
Hon står där. Och tittar på oss. Hon hör förstås inte vad vi säger. Men hon såg helt klart att Nanna strök mig på kinden. Och hon ser att Nanna håller i ett halsband. Kanske såg hon att jag räckte asken till henne.
Jag reser mig upp för att gå ut till Emma. Men hon går iväg. Jag rusar ut. Jag ser henne springa iväg.
– Emma! ropar jag.
Men Emma bara springer.

Det låter ju helt klart lite krisigt för Måns och Emma. Jag har länge lekt med tanken på att Måns och Emma ska göra slut. Men jag har gillat dem lite för mycket för att det ska hända …

De tre tidigare böckerna om Måns och Emma är alla utgivna på Nypon förlag.

