Ich bin in München

25 Okt

Jag tog med mig fel sladd så ni får inte se några bilder, men jag kan berätta att jag haft mitt första författarbesök i Tyskland! Närmare bestämt på Schloss Blutenburg i München, för barn och vuxna. Och det gick bra! Skådespelaren Sebastian Hofmüller läste flera kapitel ur Artur, Anton und die Liebe (själv läste jag ett halvt på svenska) och barnen lyssnade verkligen som små ljus! Sebastian läste också väldigt bra och inlevelsefullt. Och så fick jag signera böcker på tyska, det var en upplevelse. Imorgon ska jag träffa skolklasser och även läsa på IKEA av alla ställen … Kanske ska jag passa på att titta efter den där barnsängen som var slut på IKEA i Sverige …?

Nu ska jag snart på ”Get together” och träffa de andra inbjudna författarna och personalen på IJB som bjudit hit mig, ja Kenneth Bøgh Andersen och Mette Finderup träffade jag på Kastrup redan. Tschüss så länge!

