Från Göteborg with love

25 Sep

Innan jag berättar att jag haft det finfint på mässan i Göteborg vill jag bara berätta att Trasig får en urtjusig recension på superbrabok.blogspot.com:

Trasig är en ganska tunn liten bok på 45 sidor. Men det är inte antalet sidor eller antal ord som är det viktiga, det är så klar vad som står på dem. Mårten Melin har lyckat skriva en riktigt bra berättelse om kärlek, sex, svek och hur de val vi gör kan påverka oss. Det är faktiskt så att det är mycket svårare att göra en kort berättelse riktigt bra och läsvärd, men Melin lyckas. Jag upptäcker att jag tänker på boken eftersom Melin inte ger alla svar utan låter läsaren tänka själv, ja jag gillade verkligen Trasig.”

Och i Göteborg var det ju fint! De framträdanden som jag hade blev inga katastrofer (bevis: här och här) och jag träffade många trevliga människor, jag fick som synes bland annat möjlighet att berätta för Uje Brandelius om hur det gick till när jag stoppade in Doktor Kosmos i Bamse för några år sedan … Och jag fick med mig signerade böcker av Malin Biller och Lina Neidestam among others. Glad för det är jag! Och för Nils Holgersson-plaketten! Och för alla som var där och tittade när jag fick den. Jag ska fota den så ni får se hur den ser ut. Snart!

