En varm tass i antologin

31 Aug

Igår ringde Siv Widerberg och det är ju alltid trevligt. (Hennes och Cecilia Torudds böcker om dagiset Rödmyran läses för övrigt  flitigt hemma hos oss). Hon håller på med en ny antologi för En Bok För Alla och vill ha med titeldikten till min andra diktsamling, Varm tass i mörkret:

vad bra det är
med en liten varm tass i mörkret
att hålla i och veta

 att det finns en hel liten varelse där
som inte är ensam
som har mej

att det finns en hel liten varelse där
som jag har

Det är så kul att vara med i antologier, förhoppningsvis leder det till att någon letar upp hela ens bok … När antologin kommer visste inte Siv, men den är säkert värd att vänta på!

2 svar to “En varm tass i antologin”

  1. Helena/Barnboksprat 01 september 2011 den 11:09 f m #

    Kul! Den är fin. Grattis och ännu mera grattis till Nils Holgersson-plaketten!

  2. Mårten 01 september 2011 den 11:21 f m #

    Tack! Har inte ens hunnit blogga om det! Men det ska jag göra nu …! Siv har verkligen gjort en del fantastiska antologier genom åren. Jag började skriva dikter tack vare Kärlek och uppror. Tror inte jag är ensam om det.

Kommentarer inaktiverade.

