Jag är världen

25 Aug

Det blir en diktsamling på Hegas i januari nästa år. Jag är världen ska den heta. Hm, jag har tre böcker som börjar med Jag är nästa år … Och Emmas nya heter ju Jag är jag! Well, det blir en bok med dikter för de lite äldre, tolv år och uppåt så där. Omslag och vinjetter gör Anna Helal, och det kommer att bli jättebra! Här är en av dikterna som ska vara med:

AKTA ER

Titta,
tänker ni kanske,
där är en som går till skolan
alldeles ensam.

 Ni har fel.

Jag är inte ensam
när jag går till skolan.

 Jag har ett monster
på ryggen.

 Och om någon bråkar med mig
knäpper jag bara med fingrarna,

släpper henne lös.

Det var kanske inte så muntert. Men det blir glada dikter också! Jag är världen är min femte diktsamling.

 

2 svar to “Jag är världen”

  1. Författarfar 27 augusti 2011 den 10:27 e m #

    Gillar den här dikten. Författarmor instämmer.

  2. Mårten 29 augusti 2011 den 8:55 e m #

    Tackar!

Kommentarer inaktiverade.

