Grattis, Stefan!

12 Aug

Det blev Stefan Casta och hans fina Den gröna cirkeln som vann Barnens romanpris. Grattis, Stefan! Det var välförtjänt, Stefans bok är verkligen bra. Läs den! Det verkar bli en fortsättning också, något att se fram emot.

Jaha, är jag inte besviken att jag inte vann själv? Jovisst, det hade varit trevligt. Men det bestämmer ju inte jag. Man kan ju vara avundsjuk men inte missunsam, som en annan författare skrev på ett forum idag. Och att bli nominerad är inte illa, det kommer jag skryta med så ofta jag kan.

Och kanske blir det ett pris till Som trolleri så småningom ändå, vem vet? Kanske jag? Lalala …

 

2 svar to “Grattis, Stefan!”

  1. Ylva Mårtens 13 augusti 2011 den 5:21 e m #

    Hej Mårten!

    Va roligt att du skriver om Barnens Romanpris här på din blogg!
    Såg du att Expressens kultursida skrev om diskussionen av din bok härom dagen och kommenterade barnjuryns åsikter och mina…

    Hälsningar

    Ylva Mårtens

  2. Mårten 13 augusti 2011 den 9:06 e m #

    Hej Ylva! Kul att du hittat hit. Ja, här är det, från Expressen 11/8:

    ”En av de nominerade böckerna är Mårten Melins Som trolleri och beskriver en flicka som blir bergtagen. Juryn och programledaren är inte överens om slutet. Barnen tycker att huvudpersonen gör fel när hon lämnar allt för att leva i berget med sitt troll. Men programledaren Ylva Mårtens tycker att slutet känns bra. Hon kan inte låta bli att säga det.
    Slutligen frågar hon om det skulle vara okej om hon gick in i det där berget. Ja,
    svarar barnen. Du har upplevt nästan hela ditt liv, du är inte 12.”

    Tror det var enda gången du själv gick in och tyckte något …

Kommentarer inaktiverade.

