Recension i GP

6 Jul

Förvandlad har fått en fin recension i Göteborgs-Posten, signerad Bella Stenberg (som tidigare skrev helt kort om Kääärlek):

”Mårten Melin lyckas återge för­pubertetens starka och förvirrade känslor i boken om Måns som plötsligt vaknar en morgon med jord under ­fötterna. — I Förtrollad, den förra boken jag läste av den produktive Mårten Melin, var berättaren en tolvårig tjej, här är det en kille i samma ålder. Melin lyckas fånga bådas perspektiv och skapa helt olika röster. Han återger också de starka och ibland förvirrade känslor som finns inombords även före högstadiet.”

Nej, det är klart, Som trolleri hette inte Förtrollad, men vad gör väl det efter så fina ord?

4 svar to “Recension i GP”

  1. Helena 07 juli 2011 den 3:09 e m #

    Fint! Men värst vad dina titlar verkar vara svåra att få rätt. 🙂

  2. Mårten 07 juli 2011 den 5:14 e m #

    Måste vara värmen!

  3. Bella 10 augusti 2011 den 5:13 e m #

    Oj och förlåt!
    Klantigt av mig… har inte ens någon bra ursäkt till missen (min bok har jag lämnat vidare till en liten kille i lämplig ålder).
    Minns dessutom att jag gillade just titeln på Som trolleri – lagom fyndigt.
    /Bella

  4. Mårten 13 augusti 2011 den 9:07 e m #

    Hej Bella, det gör ingenting. Förtrollad är ju också en bra titel, men den var upptagen …

Kommentarer inaktiverade.

