Musse och Bamse

13 Jun

Idag fick jag hem den fantastiska Mickey Mouse: Race to Death Valley, som är förlaget Fantagraphics första volym med Floyd Gottfredsons Musse Pigg-serie. Formatet påminner en aning om Bamseboken som jag och Joakim Gunnarsson satte ihop för fem år sedan, så jag plockade fram den ur bokhyllan och blev påmind om vilken fin bok det är! Och vet ni: den går fortfarande att köpa, och det till ett löjligt lågt pris. Klicka här så får ni se! Rune Andréasson som hittade på Bamse hade Floyd Gottfredsons Musse som stor förebild när han gjorde de första serierna med sin björn.

Idag skickade jag faktiskt också en faktura till min f d arbetsgivare Egmont Kärnan. Det kändes lite lustigt eftersom det är två år sedan jag slutade där, och ett och ett halvt år sedan jag fick min sista lön därifrån. Men pengar är ju alltid roligt att få. (Fakturan gällde reprisersättning för serien ”Bamse och skeppet Vasa”, som numera ingår i ett särtryck som Vasamuseet varit med och gett ut.)

Ett svar to “Musse och Bamse”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mårten i repris « Mårten Melin - 18 augusti 2011

    […] och det är första gången en serie som jag skrivit är repriserad i Bamsetidningen. (Reprisen på Bamse och Vasa var ju i en specialtidning.) Lite coolt är det ändå. (Även om det hade varit trevligare med en […]

Kommentarer inaktiverade.

