Ruskigt spännande

2 Jun

Ingrid på biblioteket i Lidingö skriver om Förvandlad:

”Vilken märklig och ändå ruskigt spännande bok! Här finns alla monster man kan tänka sig; varulvar, vampyrer, människokatter och andra mysko väsen. Du kommer att sträckläsa den, jag lovar, för här är det spänning från första till sista sidan.”

Igår skrev jag klart fjärde boken om Vera, tjejen som jobbar hårt för att bli häxa. Här är ett litet utdrag:

– En groda kan ju bli en prins om man pussar den, sa jag.
– Det är ju bara i sagor, sa Sira.
– Många tror att häxor bara finns i sagor, sa jag.
Sira funderade.
– Vi kan prova, sa hon. Men vem ska göra det? frågar Sira.
– Du, sa jag. Jag har en pojkvän.
– Usch, sa Sira.
Men hon satte sig ner på knä. Och pussade grodan på munnen. Hon blundade när hon gjorde det.

Det är meningen att alla fyra böckerna om Vera som jag har skrivit kommer under 2012. Ett riktigt häxår! Nypon ger ut.

2 svar to “Ruskigt spännande”

  1. Jonas 03 juni 2011 den 12:42 f m #

    Ooooo! Grodor!

  2. Mårten 03 juni 2011 den 12:59 e m #

    Just det! En förtrollad groda!

Kommentarer inaktiverade.

