Gästblogg

12 Apr

Ja, alltså inte här, utan på Rabén & Sjögrens blogg, och det är jag som gästbloggar där! Hela veckan! Första inlägget handlar om Förvandlad och karaktärernas namn.

När veckan är över lägger jag ut alla inlägg här i ett jätteinlägg.

Men jag kan inte låta bli att blogga lite här också! Inte när det skrivs så snälla saker om mig (apropå morgondagens gästblogg på R&S). Till exempel här, av Lisa i Skolbibblan:

”En av mina absoluta favoritförfattare är Mårten Melin. Han har skrivit böcker som Amor anfaller, Som trolleri, Jävla Lucia, Mitt liv som apa, Så sjukt kär, Kyssas typ och det senaste tillskottet i biblioteket: Förvandlad. Han skriver väldigt mycket med andra ord! Och precis alla böcker är bra. Vissa författare bara är så, de kan inte skriva dåliga böcker. Mårten Melin var och hälsade på årskurs fyra på Marbäck för några år sedan och det var väldigt uppskattat. Jag hoppas verkligen att han snart kommer till våra skolor igen! (förresten, visste ni att Mårten också är bibliotekarie? väldigt trevlig kille det där, tycker jag)”

Och här på Books in my heart (Jag bugar och bockar och får erkänna att jag har lite old school X-Men just nu på mitt skrivbord … Fast först tar jag itu med den här som kom med posten idag …):

”Mårten Melins författarskap har sakta men säkert hittat en plats i mitt hjärta. Ibland vinner en författare på att man får träffa dem livs levande och det är just det som gjorde att Melin vann mitt hjärta.

När jag nu läser Förvandlad känner jag att Melins intresse (?) för serier låter sig lysa igenom berättelsen. Lite inspiration från X-men kanske?

Som läsare vill jag veta mer! Jag vill vet vad det är som händer med Måns (även om jag redan nu misstänker vad det är), jag vill veta vad det är för skola han har börjat på och vilka hans nya klasskamrater är.
Ser framemot min busstur hem. Jag har ett spännande sällskap!”

2 svar to “Gästblogg”

  1. Anonym 23 november 2011 den 4:51 e m #

    Hej jag är en tjej som går i feman och jag ska berätta om en bok som du har skrivit (Förvandlad) för hela klassen 🙂

  2. Mårten 23 november 2011 den 11:20 e m #

    Hej Anonym, stort lycka till med det! Du kan berätta att det kommer en fristående fortsättning i mars som heter Jag är Love – det har författaren själv berättat för dig! 🙂

Kommentarer inaktiverade.

