Byta bok

8 Apr

Stora Bokbytardagens blogg svarar jag så här fiffigt på tre frågor:

”Hej Mårten Melin… här kommer tre snabba frågor:

Vem skulle du helst vilja byta bok med?
Var fick Adolf Hitler sina puckade tankar ifrån? En bok? Då hade jag velat byta den boken med honom innan han läste den, bränt den, och så gett honom … tja, Kärlekboken av Pernilla Stalfelt kanske?

Vilken bok eller historia har betytt mest för dig?
Spindelmannen nr 1 1978. Jag hade precis fyllt fem år och den har nog påverkat mig mer än jag någonsin skulle våga erkänna – förutom här då förstås.

Vad händer just nu i ditt liv?
Min bok Förvandlad utkom på Rabén & Sjögren i mars. Och så är min ett år gamla bok Som trolleri nominerad i Sveriges Radios Barnens Romanpris, det är ju himla kul att få leva lite på gamla meriter liksom. I höst kommer tre böcker till. Nästa år kommer det fem böcker. Sen ska jag skriva en till i alla fall.”

