Bamse för sistsista gången kanske

31 Mar

Den sista Bamseserie jag gjorde klart (för över två år sedan) är med i senaste numret av tidningen (nr 5/6). ”Bamse i Amazonas” är tecknad av Adam Blomgren och förstås alldeles jättesnygg. Jag har tydligen också skrivit synopsis till ”Mini-Hopp och den lilla kycklingen” i samma nummer som är skriven av Susanne Adolfsson och tecknad av Flemming Andersen.

Det betyder (om jag minns rätt) att det finns två Bamseserier av mig kvar i arkiven: ”Bamse och den märkliga växten” samt ”En mycket sorglig händelse”. Fast den sista ville Rune Andréassons son Dan inte köra i tidningen, eftersom Bamses mormor dör i den. Fegt och tråkigt, tycker jag. Det är min bästa Bamseserie.

2 svar to “Bamse för sistsista gången kanske”

  1. Melissa 04 juli 2011 den 5:41 e m #

    Synd att du har slutat jobba på Bamse =(
    Jag har lyssnat och läst Bamse sen jag var kanske 1 år!
    Jag är nu 11år och läser fotfarande Bamse =)
    Vissa tycker jag är töntig men jag bryr mig inte om det!!!
    Och eftersom jag sen fick träffa dig på vår skola så blev jag lite ledsen att höra att du har slutat på Bamse redaktionen!

    Kram från Mig

  2. Mårten 06 juli 2011 den 9:31 e m #

    Melissa – det är aldrig töntigt att gilla något och stå för det!!!

Kommentarer inaktiverade.

