Boklusen

14 Mar

Klara (hej!) skriver om Kyssas typBoklus:
”Med få ord skapar Melin den där pirrande nervösa upplevelsen som är på pricken för den första mellanstadie- (eller är det högstadie-?) kärleken.”

Och det är ju rätt fiffigt att man inte riktigt vet om Måns och Emma går i mellanstadiet eller högstadiet. Så blir de vad man vill att de ska vara.

Här är förresten TT:s notis om Barnens romanpris som varit med i ganska många tidningar, Barometern till exempel:
”Sara Kadefors kan få Barnens romanpris för 2010. Hennes bok ”Nyckelbarnen” är nämligen nominerad till priset. Det är också Stefan Castas ”Den gröna cirkeln”, Mårten Melins ”Som trolleri”, Magnus Ljunggrens ”VM Sommar” och Bo R Holmbergs ”Varannan vecka”. Priset instiftades av Sveriges Radio förra året och innebär att den bästa boken för barn mellan nio och tolv år ska utses med hjälp av en jury bestående av fem mellanstadieelever.
Den slutgiltiga vinnaren presenteras i P1 den 12 augusti.”

2 svar to “Boklusen”

  1. Isabelle 13 april 2011 den 6:01 e m #

    Hej, Jag har läst dina böcker Som trolleri och Jävla Lucia och jag tyckte dom var OTROLIGT bra. Men det ända jag stör mig på är sluten, man läser liksom en sida och sen när man vänder blad… POOF slut! Särskilt i Som Trolleri men jag älskar dina böcker!

    // 12 årig tjej

  2. Mårten 14 april 2011 den 4:41 e m #

    Hej Isabelle! Jag tänkte att Mona inte kunde berätta mer, för hon hade lämnat den gamla världen och var inte kvar där … Men roligt att du gillade böckerna i alla fall! Fundera gärna vidare på vad du tror hände sedan!

Kommentarer inaktiverade.

