Sing You Children

4 Mar

Vecka 28 är det Barnkörveckan på Fårö, Gotland. Den har funnits i över tjugo år och varje gång bjuds en barnboksförfattare in för att skriva texter till körerna. Ulf Stark, Lennart Hellsing, Ilon Wikland, Moni Nilsson, Barbro Lindgren, Gunilla Bergström, Per Nilsson och Rose Lagercrantz är några av författarna som varit med. Och i år har jag blivit inbjuden! Man är ju lite ödmjuk inför uppgiften, särskilt med tanke på vilka giganter som tidigare varit där … Men det skiter jag i, så jag har tackat ja! Det ska bli hur kul som helst. Jag har redan börjat skriva lite …

Jag vill så gärna ha en hund.
Jag vill inte bo i Sofielund.
Jag vill ha tio kilo godis meddetsamma
och att mina föräldrar vill vara med varandra.

Lite ovant för mig att rimma, men det är kul att prova. Sing you children!

3 svar to “Sing You Children”

  1. Författarfar 04 mars 2011 den 6:44 e m #

    Jättekyul Mårten, Vi fixar backup.

    De två medhavda böckerna är lästa, mesta delen av D.

  2. Mårten 05 mars 2011 den 8:39 e m #

    Jättesnällt med backup!

  3. emma 10 mars 2011 den 2:53 e m #

    men vad KUL, vilken ära!! vem tonsätter sen då? häftigt!!

Kommentarer inaktiverade.

