Apigt

25 Nov

Jag gör ju en del författarbesök, och har just haft den sista av 35 lektioner på 11 dagar. Inte konstigt att jag höll på att tappa rösten igår! Fast jag lyckades prata mig ur det, liksom … Men roligt har det varit! Raraste kommentaren: ”Du ser nästan ut som en rockstjärna!” Nästa vecka blir det lite lugnare, innan det bär av till Härryda och 16 besök där.

Bubblan i bibblan skriver så här om Mitt liv som apa:
”Det här är en riktigt rolig bok som man blir glad av att läsa. Samtidigt kan jag inte hjälpa att bli lite orolig för Alma. Hur ska hon egentligen lyckas bli människa igen? För inte kan det väl va så att hon ska vara apa för alltid? Jag tycker boken tog slut alldeles för fort, men som tur är kommer det en fortsättning redan i början på nästa år.”

