Äntligen!

21 Nov

Ja. äntligen får jag och Jonas Anderson göra en bok tillsammans! Ja, inte bara en, går allt som det ska blir det åtminstone fyra böcker om Vera. Hon sitter rätt mycket framför Internet. Där kan man hitta vadsomhelst, till exempel trollspön och trollramsor … Första och andra boken ska komma på Nypon förlag hösten 2011, och eftersom det är Jonas som illustrerar är jag väldigt glad över att ha fått in åtminstone tre klassiska filmmonster här i första manuset som nyss blivit antaget …

Nej, ingen rörde på sig till en början. Men sedan blinkade plötsligt Monstret med sina ögon. Dracula lyfte sina armar. Och Varulven rörde på sitt huvud. De hade blivit levande allihopa! Trollramsan funkade! Jag var typ världens bästa häxa!
Men så började figurerna gå. De gick rakt mot mig! De såg farliga ut.
– Öh, kan ni gå ditåt? frågade jag och pekade mot Rasmus.
Han hade inte sett något. Han var på väg uppför trappan.
Jag hoppades att figurerna skulle lyda mig. Det var ju jag som fått liv i dem.
Men de gjorde inte alls som jag sa. De gick bara mot mig med utsträckta armar.
Jag halkade till. Figurerna böjde sig över mig.

2 svar to “Äntligen!”

  1. Jonas 22 november 2010 den 12:09 f m #

    Det kilar i fingrarna som bara den men jag måste vänta. Två böcker åt Torsten som skall bli klara nästa vecka och nästa del av 1000 ögon. Sen… 🙂

  2. emma 25 november 2010 den 11:13 f m #

    Vad roligt! Grattis! Bra duo! HURR!!

Kommentarer inaktiverade.

