”Ny mysrysare av Mårten Melin”

3 Nov

Så här ser den ut, min nästa bok på Rabén & Sjögren. Förvandlad kommer i mars och är ”fartfylld med ett stänk av allvar” enligt förlagets nyhetskatalog. Det är förstås Emma Adbåge som har gjort det mysrysliga omslaget!

Nu kan det väl sitta fint med ett litet utdrag också:
Jag tog tag i mitt kors och dinglade med det.

”Vet du varför vi måste bära de här?”
Han såg genast väldigt rädd ut, lutade sig bakåt och drog upp armen över ögonen.
”Ta bort det! Ta bort det!”
Jag blev skitskraj och sköt stolen bakåt, ställde mig upp. Vem var så rädd för kors? Jag hade förstås sett filmer och läst böcker. Dracula, vampyrer … Mitt hjärta dunkade på, jag ville bara springa därifrån men stod som fastfrusen.
Oliver sänkte plötsligt armen och kikade på mig.
”Du gick på det va?”
Jag kände mig rätt dum. Och visste inte vad jag skulle säga.
”Nä, jag …”, fick jag fram. ”Jag ska gå och hämta en macka bara.”

Mars, som sagt. Det blir kul!

2 svar to “”Ny mysrysare av Mårten Melin””

  1. Helena 03 november 2010 den 4:05 e m #

    Åh! Kan det inte bli mars snart?!

  2. emma 04 november 2010 den 6:05 e m #

    kan det inte dröja med mars snart? *har så mycket att göra och vill hinna med omslagets orginalversion*

    😉

    gnh! den här boken är SÅ BRA!! måste läsa om manusbibban tror jag…

Kommentarer inaktiverade.

