Hold da ferie!

14 Okt

Så här ser den ut, Troldbunden. Det är förstås Som trolleri, fast på danska. Det är som vanligt (känns fint att säga!) Lone Diana Jørgensen som översatt och Thorup som ger ut. Lite senare i höst!

När jag gör författarbesök (senast igår, i Svedala) får jag ofta frågan om jag ska skriva en fortsättning på någon av mina böcker. Jag skriver sällan uppföljare, men Lucia i Jävla Lucia dyker upp i manuset jag håller på med just nu. Inte mycket, bara lite mer än det här:

Lucia lyfte mig först uppåt, sedan åt sidan. Hon höll mig med rak arm inne i lågorna. Jag skrek.
Lucia vände sig mot Hella.
”Pojkvän?”
”Nej!” sa Hella surt. ”Och han är inte människa heller. Inte bara.”
Lucia drog tillbaks mig. Lågorna hade inte gjort annat med mig än fått mig att skrika som en gris. Det var något Hella hade gjort, hon hade rört vid mig och hållt värmen och lågorna på avstånd. Några centimeters avstånd, bara. Men det räckte för att slippa brinna åtminstone.
Lucia satte ner mig på marken och tittade intresserat på mig.
”Halvdjävul?” sa Lucia.
”Någon kanske skulle kalla honom det”, sa Hella.

2 svar to “Hold da ferie!”

  1. Helena 14 oktober 2010 den 4:40 e m #

    Oj, nu blir man ju väldigt nyfiken…

  2. Mårten 15 oktober 2010 den 1:45 e m #

    Tack för supporten, Helena! Det betyder mycket!

Kommentarer inaktiverade.

