Trasig blir en bok

31 Aug

Minns ni ungdomsboken jag skrev om för inte så länge sedan? Den är färdigskriven, inskickad och antagen! Det blir min artonde bok (känns lite konstigt att skriva när bok 11 till 17 inte kommit ut ännu …). Jag minns hur länge jag fick vänta på besked om min första bok Mera glass i däcken. Och hur ännu längre jag fick vänta på nästa, Susanne och den lilla grisen. Det var mer än några veckor, det. Mer än några månader också … Så, tack Anna för snabbt besked! Här får ni läsa lite, lite till:

Jag sätter mig vid skrivbordet. Slår på datorn. Och skriver:
Dina ögon lyser ensamhet
Men i magen
växer sällskapet
Det låter inte klokt. Jag raderar, behåller bara första raden.
Elin ringer på den vanliga telefonen. Vi pratar länge. Hennes föräldrar ska skiljas.
Mina gjorde det för länge sedan.
Ida ringer två gånger under samtalet. Jag har mobilen på ljudlöst så Elin hör inte.

Boken heter Trasig och kommer på Hegas förlag, kanske redan hösten 2011.

3 svar to “Trasig blir en bok”

  1. Författarfar 31 augusti 2010 den 7:16 e m #

    Grattis, grattis från Highstone!
    Det blir mycket att läsa framöver
    -mor instämmer

  2. emma 01 september 2010 den 9:36 f m #

    grattis för artonde gången! 😀 lika kul varje gång eller hur? skål!

  3. Mårten 01 september 2010 den 9:37 f m #

    Tack, tack! Kanske redan till helgen, om Posten är på vår sida!

Kommentarer inaktiverade.

