I nya Bamse 11 2010 …

23 Jul

… har jag skrivit synopsis till ”Bamse och den strandade valen”, i övrigt författad av Susanne Adolfsson. Hon har faktiskt skrivit hela numret, så det bådar för att det är riktigt bra! Mitt synopsis är skrivet för ett bra tag sedan, så det är inte så att jag börjat skriva Bamse igen. Jag tror det finns två Mårtenmanus kvar i högarna, ”Bamse och den märkliga växten” och ”Bamse i Amazonas” (den senare har lånat lite från filmen Creature from the Black Lagoon om någon minns den). Samt manuset som bröderna Andréasson sa nej till, det där Bamses mormor dör …

2 svar to “I nya Bamse 11 2010 …”

  1. dacian 08 september 2010 den 1:53 f m #

    vad dör mormin av?

  2. Mårten 10 september 2010 den 10:13 f m #

    Det tänker jag inte berätta. Men kul att du är nyfiken!

Kommentarer inaktiverade.

