Bamsigt

7 Jul

Visserligen är jag med på ett litet hörn i nya Bamse (nr 10) men det är inte därför ni ska köpa den, utan för den underbara serien ”Happ, Lille Sixten och Suddan”, skriven av Susanne Adolfsson och tecknad av Andreas Qassim och Kerstin Hamberg. En blivande klassiker, tro mig!

Igår skrev jag på tre kontrakt på nya böcker. Det är alltid en speciell känsla att göra det, det blir så härligt definitivt att boken verkligen ska komma. Jag minns när jag gick på Skrivarlinjen i Skurup och vår gästlärare Niklas Törnlund visade ett av sina kontrakt och vad man skulle tänka på. Det gick nog bara ett år tills jag satt där med mitt eget första kontrakt, för boken Mera glass i däcken på Eriksson & Lindgren. Det var kalas då, och det är det fortfarande …

Böckerna är Måns och Emma: Kyssas typ, Måns och Emma: Skitläskigt och Aldrig förlåt!, samtliga på Nypon förlag.

