Gå över bron

21 Jun

Vet ni vad det här är? Det är bron (och ingången till berget!) i Som trolleri! Det är elever på Gustavlundskolan som har byggt scener ur boken. Coolt, va? Klicka på bilden för att se mer!

Barn&Ungdomsbokbloggen skriver så här om boken:

Jag hörde häromdagen att en lärare läst boken högt i en årskurs sex. Ungarna hade fullkomligt älskat boken. Jag förstår det!

Blir jag stolt, eller? Klick! Andra som gillar boken är Bokomaten:

Det blir faktiskt väldigt fint det här och jag gillar slutet. Att det inte är så där präktigt utan ett riktigt lyckligt slut för de som läser, även om det kanske varken är realistiskt (kom igen det är troll vi snackar om) eller moraliskt.

Och Marias bokblogg på UNT:

Melin skriver enkelt men med väl valda och Som trolleri är spännande, rolig och ibland obehaglig. Det enda jag inte gillade var slutet, men det gör ju inte resten av boken sämre.

Visst är det kul hur olika man kan tycka? Själv tycker jag nästan slutet är det bästa i hela boken …

2 svar to “Gå över bron”

  1. Anonym 24 juni 2010 den 3:18 e m #

    Som trolleri Plagiat

  2. Mårten 24 juni 2010 den 4:44 e m #

    Härligt med lite konstruktiv kritik som du verkligen vågar stå för, Anonym. Tack!

Kommentarer inaktiverade.

