Sommarjobb

18 Jun

Jag har haft världens roligaste sommarjobb (och kanske kortaste också), på Malmö stadsbibliotek! Jag har hållt i en skrivarverkstad i dagarna tre med superduktiga skrivare i åldern 10-12 år. Vi har skrivit dikter och berättelser, på bibblan och på kyrkogården, och avslutade det hela med upläsning inför publik igår.Tack till Anna Falk som ordnade allting så bra!

Den första bilden har deltagaren Calle Andrén gjort, det är väldigt likt! (Även om jag inte äger någon pistol.)

Jag fick ett resestipendium från Stiftelsen Karin och Gösta Rittners Stipendiefond och det var ju snällt. Jag tror inte jag sökt något men det kan man kanske få ändå …? Fast jag väntar nog med att resa någonstans. Resten av sommaren ska jag, förutom att vara ledig, bara skriva. Och blogga. Vi hörs!

PS. Det här är förresten blogginlägg nummer 100! Hurra!

2 svar to “Sommarjobb”

  1. emma 24 juni 2010 den 2:39 e m #

    hurra för hundringen! snyggt porträtt, vilken känsla! haha. 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Sommarjobb i Malmö « Mårten Melin - 08 juni 2011

    […] får jag äran att hålla i en skrivarverkstad på Malmö stadsbibliotek, jag gjorde det förra året och det var himla roligt. Inför årets tre dagar (28-30 juni) har Anders Jaderup intervjuat mig om […]

Kommentarer inaktiverade.

