Bamseeeee!

20 Maj

Så fick man vara med på ett litet, litet hörn på Bokjurylistan i år också. Fast mest cred till Joakim Gunnarsson, Lars Bällsten och Bernt Hanson som gjort Bamse på skattjakt, baserad på ett seriemanus jag skrev tillsammans med Jocke. Fast kanske mest cred till Bokjuryn som felaktigt placerade denna bilderbok i kategorin ”Serier”. Klantigt, men annars hade den kanske inte hamnat på listan? En fin bok är det i alla fall! Och grattis till alla andra på listan, Emma Adbåge included!

Ett annat grattis till Bamse, hans tidning nr 500 (!) damp ner i brevinkastet precis. Susanne Adolfsson har skrivit jubileumsserien, och jag är ganska så säker på att det är hon som skrivit intervjun med Bamse också, trots att det i tidningen står att det är Nina Kanin som gjort det … För er som är med på Facebook finns Bamse numera där också. Klick!

3 svar to “Bamseeeee!”

  1. emma 20 maj 2010 den 9:17 e m #

    jubel! trots lite klantigheter. 🙂

  2. Mårten 21 maj 2010 den 9:34 f m #

    Tack vare klantigheter tror jag … 🙂

  3. Adam Löfstrand 01 juni 2010 den 3:43 e m #

    Roligt. Skulle vilja vara med i Facebook men jag vet nog inte om jag får för mamma och pappa. Hoppas dom två andra serierna som du skrev som inte blivit publicerade ännu kommer publiceras snart.

Kommentarer inaktiverade.

