Som twi… förlåt, trolleri!

4 Maj

Textappeal skriver Elin så här om Som trolleri: ”Jag fastnade direkt för tonen i boken, även om det tog ett tag innan sträckläsningen tog vid. Och det gjorde den! Det blev riktigt spännande och man läser snabbt för att få reda på hur det ska gå, även om jag hade önskat lite mer av slutet. En slags slutkläm eller försoning mellan Mona och färäldrarna. Samtidigt kan det vara skönt att slippa ett moraliserande knyta-ihop-säcken-slut.”

Annars verkar det höra till undantagen numera att boken inte jämförs med Twilight. Men jag klagar inte, verkligen inte! Jag är så glad! Twilight är det ju många som läser ju!

Ett svar to “Som twi… förlåt, trolleri!”

  1. emma 05 maj 2010 den 9:04 e m #

    håller med henne om att det är ett befriande slut, på så sätt att det inte är knytihopsäckenslut. man bara satt där och försökte hitta den RIKTIGA sista sidan, när man hade läst klart. och det är f*n bra känsla. oförutsägbart och ovanligt.

    jag har inte läst nån twilight, så om jag kommer läsa en twilight kommer jag att säga ”th, den här påminner om … som trolleri!” backwards alltså. (:

Kommentarer inaktiverade.

