Lägesrapport

19 Mar

Idag och igår har jag skrivit kontrakt för tre nya böcker. De är:
Måns och Emma, mycket lättläst bok på nystartade Nypon förlag. Kommer i höst!
Du är ett moln, ny diktsamling för unga, också på Nypon. Kommer också i höst!
Mitt liv som monster, uppföljare till Mitt liv som apa på Hegas. Kommer i januari!

Måns och Emma är tänkt att bli en serie med böcker, den första kommer därför att ha en undertitel. Den andra har jag också skrivit, men inte hört något om (inte så konstigt eftersom jag lämnade in den tidigare i veckan!).

Annars skriver jag just nu på en ny kapitelbok. Den där som jag tidigare skrivit om att jag inte ska säga något mer om. Men två tredjedelar är helt klara. Innan maj ska den vara klar, har jag tänkt. Vi får se hur det blir med det.

Författarbesöken rullar på, i veckan var jag på Skönadalskolan, som måste ha det finaste skolbiblioteket i Sverige. Nästa vecka blir det fyra dagar i Göteborg.

Skrivpedagogutbildningen jag går på lider nästan mot sitt slut (nå, det var väl att ta i, ett par månader är det kvar). Jag har haft en väldigt rolig praktik där jag handlett en mycket duktig författare på Författarskolan i Lund, Susanna Nissinen. När hennes bok kommer (för det räknar jag kallt med att den gör!) ska ni absolut läsa den! Och kom ihåg att det var här ni läste om den först … 🙂

4 svar to “Lägesrapport”

  1. Thomas 20 mars 2010 den 10:36 e m #

    Jisses Mårten, du ger ju ut böcker i samma tempo som Elvis spottade ut skivor på 70-talet 🙂 Stort grattis till de nya kontrakten!

  2. Mårten 21 mars 2010 den 11:27 e m #

    From Mårten Melin Boulevard, Kattesund, Lund!

  3. frida 29 mars 2010 den 4:30 e m #

    skönadalsskolan har ju faktiskt varitr just årets skolbibliotek, så nog är det fint. dessutom har christina som jobbar där varit årets skolbibliotekarie.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tack till mig | Mårten Melin - 29 augusti 2013

    […] en liten praktik och gav Susanna en extrahandledning. Väldigt lärorikt. Så här skrev jag på bloggen 19 mars 2010: ”Skrivpedagogutbildningen jag går på lider nästan mot sitt slut (nå, det var väl att ta i, […]

Kommentarer inaktiverade.

