Ny Mårten-bok!

9 Mar

Eller, det är det ju inte. Men Svarta kängor med gul söm har inte gått att få tag i på tre år. Men nu är den släppt igen, på En Bok För Alla! Med samma fina omslag, signerat Emma Adbåge och med ett efterord av Lena Kjersén Edman!

Boken gavs ut hösten 2006 av Eriksson & Lindgren, med en upplaga på 2500 ex. Ganska normalt för en sån här bok och av en sån här författare. Efter sju månader var alla exemplaren slut. Ständigt, ständigt fick jag höra när jag gjorde författarbesök: Svarta kängor går ju inte att få tag i! Jag bönade och bad förlaget om ett nytryck, till ingen nytta. Jo, till slut fick jag ett nej. Då återtog jag utgivningsrätten och skickade boken till En Bok För Alla. De var tysta rätt länge också. Men till slut sa de ja!

Jag är väldigt glad att boken nu fått ett nytt liv. Det tidigare på sju månader tyckte jag var alldeles för kort.

3 svar to “Ny Mårten-bok!”

  1. Adam Löfstrand 10 mars 2010 den 11:51 f m #

    Tjohoo! Då ska jag försöka få tag i den.

  2. Mårten 18 mars 2010 den 10:01 e m #

    Jag fick hem den idag. Feels good!

  3. Louise Halvardsson 26 mars 2010 den 10:25 e m #

    helt underbar fenomenal bok! gjorde att jag log hela bussresan hem från heathrow. extra kul att jag förut hade rosa hår och nu svart eller svartbruntlila efter några tvättar .. :=) kängor rocks!

Kommentarer inaktiverade.

