Flummigt

25 Feb

Hurra! Flum – tidskrift för poesi (utgiven av föreningen Poesi i Halmstad) har gett ut ett specialnummer om barnpoesi! Det ska bli väldigt intressant att läsa. Det är en intervju med mig men också flera andra artiklar som ser väldigt intressanta ut.

Idag fick jag kopia på kontraktet till den tyska utgåvan av Amor anfaller! Inte för att jag förstår så mycket, men kul ändå förstås, i väntan på själva boken (som ska komma under 2011).

Ja, och så håller jag på att utöka bloggen här med info från webbsidan. Det tar lite tid, så ser det lite konstigt ut ibland vet ni varför. Men jag tänkte att det skulle vara bra att ha all information på ett och samma ställe.

3 svar to “Flummigt”

  1. emma 26 februari 2010 den 2:34 f m #

    häpp! den här antologi-grejen då, med amor anfaller. . . E.B.F.A.. ? en kvinna ringde mej häromdagen ang illustration till denna utgåva men . . . Men.. sen hörde jag aldrig ngt, sa hon skulle skicka ngt med posten. kanske kommer.

  2. Mårten 26 februari 2010 den 12:54 e m #

    Var det Siv Widerberg som ringde? Det var det till mig. Jag tror de skulle ha ett utdrag ur Amor anfaller! Så en Emma Adbåge-vinjett hade verkligen suttit på sin plats. Jag vet inte vad du skulle få med posten, men jag har inte fått något … 🙂

  3. emma 02 mars 2010 den 12:19 e m #

    ja just det. mkt trevlig! jag väntar och ser. . . lite till.

Kommentarer inaktiverade.

