Two of ‘em!

13 Jan

Jag har aldrig förr fått två böcker antagna på samma dag, men idag har jag det! Helt otroligt, eller hur? Här får ni ett pyttelitet utdrag från den ena:


Emma var sjuk förra veckan. Hon hade hosta och var förkyld. Men nu är hon frisk. För nu kommer hon! Tillsammans med Alma. Hjälp!

– Jo, Emma? frågar jag.

Hon vänder sig mot mig. Alma också. Jag blir helt torr i munnen.

Emma tittar på mig. Jag tittar på henne. Och Alma tittar också på mig.

Jag måste säga något. Annars tycker Emma att jag är en idiot. Alma också.

Jag vågar inte se in i Emmas ögon.

Jag tittar på hennes hår. Hennes fina, långa hår.

– Du har så fint hår!

Men! Var det jag som sa det?

Så pinsamt!

Alma himlar med ögonen. Men Emma ser glad ut.

– Tack!

– Kom nu, Emma! säger Alma.

Emma följer efter.

Men hon ser sig om efter mig.

Jag har heller aldrig förr kommit ut med två böcker på samma dag, men det händer på måndag. Då händer två andra saker också:
1. Jag inleder en veckas författarbesök i Härryda.
2. Jag börjar gästblogga för Rabén & Sjögren. Gästbloggandet varar veckan ut och jag lovar att länka härifrån varje dag!

Ett svar to “Two of ‘em!”

  1. emma 14 januari 2010 den 7:22 e m #

    men herregud, grattis mårten !! ska året gå i dubletternas tecken? tvillingar på gång? utvecling av dubbel personlighet? osv osv. det är ju dessutom så kallt att dubbla plagg bör bäras. GRATTIS igen! 😀 😀

Kommentarer inaktiverade.

