Gott nytt år!

4 Jan

Nu kör bloggen igen efter julledigheten! Jag tillbringade december med att skriva lättläst, här är ett utdrag från uppföljaren till Mitt liv som apa som kommer i januari. Mitt liv som apa kommer då, alltså. Den här fortsättningen vet jag inget om ännu. Men ni får läsa lite, lite här i alla fall. Alma blir förvandlad till ett monster när hon blir arg:

Mamma suckade på kvällen också.

– Vad ska vi ta oss till? undrade hon.

– Vi kan åka med henne till djurparken, föreslog pappa.

– Nej! sa mamma. Där hade hon det jättedåligt ju. När hon var apa.

– Javisst ja, sa pappa och tittade skamset på mig.

Jag sa ingenting.

– Jag går och söker på internet, sa mamma.

Pappa och jag satt kvar.

– Varför råkar vi ut för en massa konstiga saker? sa pappa.

– Det är väl jag som råkar ut för konstiga saker! sa jag.

– Jo, det är klart, sa pappa.

Han sneglade på mig.

– Kan du inte bara låta bli att bli arg? frågade han.

– Sånt kan man väl inte bestämma! fräste jag.

– Nä, nä, sa pappa. Bli inte arg nu.

Ett svar to “Gott nytt år!”

  1. Adam Löfstrand 05 januari 2010 den 12:15 e m #

    Låter intressant.

Kommentarer inaktiverade.

