Tävling: Mitt liv som … vadå?

4 Dec

Att vara författare är ofta ett ensamt arbete. Förutom författarbesök (där man får träffa väldigt mycket folk på en gång!) sitter jag oftast hemma i arbetsrummet och skriver. Extra roligt då att få gå på julbord och träffa trevliga Hegasförfattare! Igår träffade jag förutom förlagschef Anna Hjerpe även Torsten Bengtsson, Leif Jacobsen, Gertrud Malmberg och Gunnar Åberg, alla författare på förlaget.

Och så passade jag på att lämna in ett manus på uppföljaren till Mitt liv som apa. Ja, jag har skrivit det nu! Så här passar jag på att utlysa en tävling: Vad är titeln på manuset? (Nej, ni som var på julbordet får inte gissa!) Ledtråd: Titeln börjar Mitt liv som m… Det är alltså bara ett ord ni behöver gissa på, och det ordet börjar på bokstaven M. Skriv ert svar som kommentar till det här inlägget. Den första som gissar rätt vinner en valfri signerad Mårten Melin-bok!

7 svar to “Tävling: Mitt liv som … vadå?”

  1. Anna 04 december 2009 den 5:41 e m #

    Sa spannande Herr Melin!
    Min gissning: ”Mitt liv som murmeldjur”!
    KRAM

  2. Staffan 05 december 2009 den 8:53 e m #

    Ok, här kommer mina fem öron:

    ”Mitt liv som monster”!

  3. olga 06 december 2009 den 12:48 f m #

    Mitt liv som Mårten?

  4. Helena Ferry 06 december 2009 den 8:18 e m #

    Jag får väl gissa på ”maräng” då.

  5. Mårten 06 december 2009 den 9:09 e m #

    Och vinnare är … Staffan!!!
    Fast det var ruskigt bra förslag de andra, hörni. Om förlaget tar uppföljaren ska jag försöka skriva dem också. Då ska ni få böcker allihop. Staffan, mejla mig (adress på webbsidan) and the choice is yours!

  6. Staffan 07 december 2009 den 12:27 f m #

    Hurra!!!

    Då vill jag ha Amor anfaller på danska (Tænker kun på Tammi) för resten har jag ju! Om det inte finns något förbehåll likt ”De anställdas familjer äger inte rätt att deltaga.”.

    Träffade förresten en trevlig medarbetare på Barnens bibliotek förra veckan som tyckte mycket om dina böcker.

    • Mårten 07 december 2009 den 11:14 f m #

      Här får alla vara med! Grattis!

Kommentarer inaktiverade.

