Mer trolleri

26 Okt

bamseBamse nr 15 (ute nu!) innehåller en enda lång historia, med idé av mig och manus av Susanne Adolfsson. (Det betyder att jag har kommit på ungefär vad som ska hända och så har Susanne delat upp handlingen i rutor och hittat på vad alla ska säga.) I serien återvänder Bamse till Trollskogen tillsammans med sin dotter Brumma, som en fortsättning på Rune Andréassons ursprungliga serie/bok/film/skiva Bamse i Trollskogen. Det är Adam Blomgren som tecknat äventyret. Han har även illustrerat tävlingssidan i tidningen som jag tror var den allra sista sidan Bamse jag skrev.

13 svar to “Mer trolleri”

  1. Åsa 27 oktober 2009 den 6:21 e m #

    Den är redan läst och testad på ett styck brorson, vi gav den fem dunderhonungsburkar 🙂

    Kram!

  2. Mårten 27 oktober 2009 den 9:45 e m #

    Fem burkar, inte illa!

  3. emma 28 oktober 2009 den 12:48 e m #

    gött med trollskogen, det var en favorit för mej, sparade den tidningen länge. vilket team ni är! 😀
    nu idag lämnades förresten omslaget in till formgivaren och jag gnuggar händerna..! 🙂

  4. Mårten 28 oktober 2009 den 10:23 e m #

    Alla som rör Som trolleri kommer få guld på tassarna! 😀

  5. Adam 06 november 2009 den 12:39 e m #

    En av de roligare serierna jag tecknat! Hoppas allt e bra!

  6. Mårten 06 november 2009 den 9:54 e m #

    Det är en riktigt fint tecknad serie, Adam. Rolig och rörande! Och mer Adam i nästa nummer, det ser jag fram emot!

  7. Adam Löfstrand 08 november 2009 den 11:34 f m #

    Hej,Jag är Adam Löfstrand.Ni kanske minns mej från nr17/06.Serien var jätte bra!Det var ett fint lykligt slut.

  8. MARTINA 10 november 2009 den 12:31 e m #

    kul att du ska komma till bråthult skola jag går i femman där ü

  9. MARTINA 10 november 2009 den 12:34 e m #

    kul att du ska komma till bråthult skola jag går i femman där ü ps jag kan ha råkat skicka samma medelan de två gonger

  10. Adam Löfstrand 11 november 2009 den 8:34 e m #

    Förlåt att jag lägger mej i men nu blev jag nyfiken,vem ska komma?

  11. Mårten 11 november 2009 den 9:59 e m #

    Hej Martina, ska bli jättekul att besöka er skola!
    Adam, det är jag! Men det förstår du kanske av det här svaret.

  12. Adam Löfstrand 12 november 2009 den 4:54 e m #

    Wow.Häftigt.

  13. Abdullahi Bouraleh 04 februari 2010 den 8:34 e m #

    Måste ha varit den hittills längsta serie Mårten skrivit. (Alltså SERIE! För ni vet FORTSÄTTNINGS-serier är mycket längre!) Måste ha varit en av Adams längsta serier hittills ochså, eftersom den serien måste ha tagit rejält lång tid!

Kommentarer inaktiverade.

