Amor anfallt!

13 Sep

tammiFörlaget Gerstenberg ska ge ut min bok Amor anfaller! i Tyskland. På tyska alltså! Jätteroligt tycker jag. Samtidigt meddelar förlaget att den svenska utgåvan av Amor anfaller! är slutsåld, så just nu går boken bara att få tag i på danska (Tænker kun på Tammi heter boken i Danmark). När den tyska utgåvan kommer har jag ingen aning om, men jag gissar att det blir under 2010. Viel spaß!

11 svar to “Amor anfallt!”

  1. Carinchen 14 september 2009 den 11:29 e m #

    Supertoll! Grattis 🙂
    Kom hit till Deutschnyland på författarturné –
    tycker
    C

  2. Mårten 15 september 2009 den 9:23 f m #

    Dankedonk, C! Boken kommer våren 2011 har jag fått reda på nu!

  3. lisbeth 15 september 2009 den 9:08 e m #

    Grattis! Hoppas anfallen sprider sig till fler länder.

  4. Lena 16 september 2009 den 2:14 e m #

    Vad härligt det måste vara att få sin bok slutsåld och översatt! Är grön av avund! Grattis!

  5. Mårten 18 september 2009 den 11:33 f m #

    Tack för de grattisen! Det är jättekul att ens bok blir slutsåld, Lena. Men tråkigt om ingen kan köpa den. ”Svarta kängor med gul söm” sålde slut på sju månader, men inte blev det någon ny upplaga för det. ”Jävla Lucia” trycktes om, men den här har jag ingen större förhoppning om, det har ju gått hela 18 månader sedan den kom … Jag tänker lägga ut ”Svarta kängor” på min webbsida som nedladdningsbar pdf, men det dröjer nog tyvärr ett tag.

    • Lena 20 september 2009 den 9:25 e m #

      Que? Det är ju helt otroligt att de inte vill göra en ny upplaga om boken säljer så bra – det måste ju vara mycket mer ekomomiskt lönsamt än att göra hela proceduren med en ny bok.

      Fast du kan kanske trycka fler själv – eller går det emot ditt avtal med förlaget?

  6. emma 19 september 2009 den 4:28 e m #

    whut det visste inte jag!!? tror jag inte. vad roligt!

  7. Mårten 21 september 2009 den 2:27 e m #

    Hej Lena,
    di tycker inte om lagerkostnader, förlaget. Och jag tycker inte om tryckkostnader, så gratis pdf-versioner tycker jag är en bra lösning. Så finns texten tillgänglig i alla fall. (Men visst, om förlaget väljer att inte trycka fler kan jag begära tillbaka utgivningsrätten och ge ut boken själv på nytt.)

  8. Lena 24 september 2009 den 5:01 e m #

    Vad härligt det vore att slippa kostnader!
    Jag har visserligen insett att jag inte kan försörja mig på att skriva barnböcker – men det är ju kul om de säljer tillräckligt mycket för att förlaget ska vilja ge ut fler :). Jag har ännu inte fått någon bok slutsåld …
    … men skam den som ger sig!

  9. Anita 26 september 2009 den 4:35 e m #

    Vad kul att Amor anfaller kommer ut på tyska.
    Det är så trisst att böcker har blivit färskvara. Tur att det finns bibliotek. Men även där blir ju böckerna utslitna och vi vill ibland köpa in bra böcker på nytt och då är de slut på förlaget.
    Jag har använt mig av både Amor anfaller och Svarta kängor med gul söm i bokprat för skolår 4 på temat ”Att våga” – båda killarna är ju väldigt modiga. Nu ska vi återanvända dem i ett bokprat för skolår 4 där temat är Lycka. Vi barnbibliotekarier som håller i bokpratet gillar dina böcker så himla mycket och eftersom det är en ny årskurs 4 och de passar även på det här temat så använder vi dem igen.

  10. Mårten 26 september 2009 den 9:01 e m #

    Anita – 🙂 🙂 🙂

Kommentarer inaktiverade.

