Favvo

10 Sep

HedvigNär jag gör författarbesök i skolor får jag ofta frågan vilka som är mina favoritböcker. Då svarar jag alltid att av barnböcker är det Frida Nilssons Hedvigböcker Frida lyckas verkligen skriva allvarligt och komiskt på samma gång, det känns väldigt mycket på riktigt, sådär som det var när man var liten … Och nu kommer det en ny Hedvig-bok! Hurra!!! Här kan du läsa mer om den. Frida Nilssons webbsida försvann tyvärr för ett tag sedan men på Natur & Kultur läser jag att Frida nu ska skriva ännu mer än hon gjort tidigare. Hon har förutom skrivandet (och översättandet) också varit programledare för Hjärnkontoret – och är den svenska rösten för Kim Possible på Disney Channel. Frida Nilsson kommer till Litteralund i oktober, det är ju typ femtio meter från där jag snart bor!

Ett svar to “Favvo”

  1. Sofia 06 oktober 2009 den 10:26 e m #

    vad rolig, Flaskposten hurrar också för Frida och hennes böcker om Hedvig!

Kommentarer inaktiverade.

