I sitt lugna bo

23 Aug

De är några värre slöfockar, de där webbansvariga på GP. Jag hade tänkt länka till recensionen på min bok Jag ser dig men den senaste uppdateringen på barnbokssidan är från juli någongång. Jag som inte ens läst recensionen ännu, man är ju lite nyfiken!

Någon som inte legat på latsidan är min vän Tomas Ekström som gjort finfina uppdateringar på min webbsida! Hurra för honom! Där finns numera en flik som heter Björnen och där man kan läsa om mitt tidigare jobb på Bamseredaktionen, bland annat om Bamseböckerna som jag skrivit.

skattjaktLite tokigt är det att jag på Bokus och AdLibris står som medförfattare till boken Bamse på skattjakt, för den har Joakim Gunnarsson skrivit alldeles själv. Den är baserad på en serie som Jocke hittade på för några år sedan, det jag gjorde då var att jag skrev ut manuset efter hans idéer. Hursomhelst blev det en fin bok med bilder av Lars Bällsten som tecknat Bamse i femton år ungefär. Min egen sista Bamsebok är i piplinjen, men om den säger jag just nu inte ett enda tut!

4 svar to “I sitt lugna bo”

  1. Frida L 25 augusti 2009 den 12:10 e m #

    hejsan hoppsan mårten! kul att du bloggar! hoppas att du kommer tillbaka till kävlinge snart, och att jag då inte har semester. läste allt du gjort för bamse, och blev mäkta imponerad.
    Frida

  2. tomasklas 25 augusti 2009 den 8:54 e m #

    Jag bugar och tackar för hurrandet, det var ett nöje! Och jag är i alla fall nästan klar… /Tomas

  3. Joakim 27 augusti 2009 den 8:46 f m #

    Hej!

    Ja, jag hajade till när jag såg att vi båda var listade som författare. Fast i ärlighetens namn så knyckte jag en del repliker från serieversionen så jag har inget mot att du står med.
    Din bok släpps den sjätte oktober. Men vill man hugga den innan dess så är det bara att tuta iväg till bokmässan där tecknaren Thomas Holm kommer sitta och signera dem.
    (Av tradition så signerar ju inte författarna till serierelaterade utgåvor i Egmonts monter, bara tecknarna. Mummel, mummel…)

  4. Mårten 27 augusti 2009 den 12:22 e m #

    Coolt, då kan man få ett ex signerat! 🙂

Kommentarer inaktiverade.

