Beröring

18 Aug

Idag kom jag hem från två intensiva dagar på Skurups folkhögskola, jag ska läsa Skrivpedagogutbildningen där. Det är faktiskt exakt tio år sedan som jag började på Skrivarlinjen på samma skola. (Alltså, Skrivarlinjen var två år, jag har inte gått där i tio!) Idag skulle vi skriva ”Var berörde poesin först mig?” apropå en text av författaren Georgia Heard. Jag plitade då ner denna dikt som jag tillägnar Thomas:

min bror tog med sig
en röst från USA, Memphis
som sjöng sig rakt in i min mage
jag förstod alls inte orden
men jag fattade

För så är det ju, man måste ju inte förstå allt! Det kan ge en så mycket ändå. PS. Dikten handlar inte om Carl Perkins.

Ett svar to “Beröring”

  1. Thomas 19 augusti 2009 den 9:04 e m #

    Hej, och välkommen till bloggosfären!

    Vilken fin dikt, den berörde mig!

    Jag ser fram mot att följa din blogg, och kommer att titta in här ofta. Lycka till med bloggandet!

Kommentarer inaktiverade.

